JOURNAL
   

DES PRÉS STORIES #02

DESIGNER INTERVIEW :
MAISON GUILLEMETTE

2019.11.29 DES PRÉS

幼少時に経験したクラシックバレエのパッションをブランドのエッセンスとしている〈MAISON GUILLEMETTE〉。パリジェンヌを彷彿とさせるコレクションは、素材やデザインはもちろん、職人によるディテールへのこだわりにもセンスが光ります。今回は、新しくパリにアトリエショップをオープンさせたデザイナー、メゾン・ギュメット氏に自身のブランドのことを伺いました。

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Q.ブランドをスタートしたきっかけと、これまでのプロセスを教えてください。

Why did you start 〈MAISON GUILLEMETTE〉?


パリのシャネルのプロダクトチームに勤めていましたが、クリエイティブなことに携わりたいと思うようになりました。まずはヘアーアクセサリ−の制作から始め、3年前に私にとって「little black dress」の解釈と繋がるトップス“Le Petit Haut Noir”を発表しました。これがフランスで大きな反響を呼び、フルコレクションへと広げるきっかけとなりました。

I worked at Chanel in Paris within the ready to wear marketing team but I felt that I needed to create. At the beginning, I offered only hair accessories. Then, 3 years ago, I introduced my first ready to wear piece called “Le Petit Haut Noir”. It was my interpretation of the Little Black Dress but for a top, it has been a great success in France so I decided to develop ready to wear collections.



Q.最も大切にしていることを教えてください。

Tell me what is the most important thing in life.


情熱をもって仕事に取り組めるように、自分が好きなことをするようにしています。やりたいことを仕事としてできていることはすごくラッキーなことなので、常に次の日は前の日よりもっと一生懸命取り組むようにしています。

It is very important for me to do something I like, I need to work with passion. I am lucky to do the job that I have always wanted so I keep in mind that I have to do my best. I have to work each day harder than the day before.



Q.デザインをする際、普段どんなモノやコトからインスピレーションを得ていますか?

What is your inspirations for the collections?


幼い頃からバレエを習っていたので、軽さや繊細さは私のコレクションにとってなくてはならないものです。 シャネルでデザインに携っていた経験から、ディテールにこだわることが大好きになりパリに深く染まりました。私のコレクションを見てもらえれば分かると思いますが、パリジャンの雰囲気を感じてもらえると思います。

I practice ballet since I am a little girl so lightness and delicateness are very important in my collections. As I used to work at Chanel, I love beautiful details. Then I am deeply in love with Paris, so you can feel some Parisian vibes in my collections.



Q.ものづくりやデザイン面で、こだわっている点を教えてください。

What is the most important thing to create for you (about design)?


感動を与えることです。お客さまに〈MAISON GUILLEMETTE〉の世界観を感じてもらい、パリの雰囲気や、レース・刺繍・パールやビーズなど、美しいディテールに目を向けて欲しいと考えています。

I need to create an emotion; I want my customer to feel the Maison Guillemette world. I want her to feel the magic of Paris and the importance of beautiful details (lace, embroideries, pearls and beads, etc).



Q.ブランドを象徴するシンボルと、その特徴を教えてください。

What is the symbol of your brand and brand philosophy?


〈MAISON GUILLEMETTE〉のロゴはMとGの文字をダイヤモンドと組み合わせています。私たちの哲学は人生の最高の瞬間を彩ることです。フランス・イタリア製の、他にはない自信に溢れる詩的な女性らしさを持ち合わせる特別な製品にこだわっていきたいです。

The logo of Maison Guillemette represents a diamond with the letters M and G interlaced. Our philosophy is to dress all life finest moments. We imagine unique products made in France and made in Italy. We really have a signature style of natural confidence and feminine sharp with a touch of poetry.



Q.〈MAISON GUILLEMETTE〉の今シーズンのテーマを教えてください。

What are the themes of the collection for this winter season?


洗練されたディテールを加えることが好きで、今回のコレクションは冬に明るさを添える光沢のツイードとスパンコールの施された生地を使用しています。

I love to add some sophisticated details. For this collection, I chose iridescent tweed, sequined fabrics, it was a way to bring some light to the winter.



Q.デ・プレで展開されるアイテムの中で、 おすすめしたいものとその理由を教えてください。

What is your item recommendation for DES PRÉS?


[Georgia]スカートは私が本当に愛して止まないアイテムです。黒のクレープ素材のスカートは通年で着用できますし、私のワードローブにとってはとてもベーシックなアイテムです。ツイード素材もファッショナブルでとても惹かれるアイテムなのですが、やはり〈CHANEL〉が代表的ですよね!

I am deeply in love with our Georgia Skirt. The black crepe version is very easy to wear all year long, for me it is really a basic of the wardrobe. I think the tweed version is also very interesting, it is a strong piece, very fashionable. It is a “clin d’oeil” to my years within the Maison Chanel.



Q.デ・プレが持つ世界観やスタイルに対してどんな印象を持っていますか?

What is your impression about DES PRÉS?


デ・プレは新鮮でモダンですごく興味深いブランドです。

I think DES PRÉS has a very interesting selection, it is fresh and modern.



Q.〈MAISON GUILLEMETTE〉とデ・プレの共通点はどんなところにあると思いますか?

What is the common thing between Maison Guillemette and DES PRÉS?


デ・プレと〈MAISON GUILLEMETTE〉は女性に美と自信を纏わせたいという点が共通点だと思います。女性らしさの中に自由を纏わせることをお伝えしたいです。

I think DES PRÉS and Maison Guillemette want the women to feel confident and beautiful in their clothes. We offer a touch of liberty staying very feminine



Q.デ・プレが持つ世界観やスタイルに、〈MAISON GUILLEMETTE〉が組み合わさることで、 どんなコーディネートができると思いますか?

What is your proposal for matching DES PRÉS and Maison Guillemette?


デ・プレはすごくあたたかみのあるアイテムがあると思います。異なるファブリックをミックスするのが良いと思います。例えば、白のファーコートに、私たちのゴールドのファンシードレスを合わせるとか。

I think DES PRÉS has very nice warm pieces, so it is interesting to mixt different fabrics together, for example, a white “fur” coat with our fancy gold dress.



Q.日本での展開で、これからどんなことを期待していますか?デ・プレとのコラボレーションの可能性は?

What are your expecting to develop the Japan, and DES PRÉS collaboration?


〈MAISON GUILLEMETTE〉の世界観を伝えていきたいと思っています。私たちパリジャンのDNAと素敵な背景を伝え、表現できる機会が持てるようにしたいです。オーガナイズウィークと称した、ドレスにエポレットを付ける、ファブリックを選ぶなど、お客様自身にカスタマイズしてもらえる機会を設けても良いかもしれないですね。

I think we have to share the Maison Guillemette vision to the clients. They have to discover the brand world. I hope we will be able to organize a pop up with our Parisian DNA, counting a beautiful story to the customers. We have to offer a unique and different experience. Maybe we could think about organizing a week of customization : the client could come, choose a dress and we would be there to add some shoulder pads (épaulettes) that the client would have chosen between 3 or 4 different fabrics.  We are organizing that kind of event in Paris for next spring.



Q.日本のお客様へメッセージをお願いします。

Give us your message for the Japanese customers.


アイテムミックスに抵抗を持たないで。ジーンズと美しいデリケートなトップスをミックスすることはとても素敵なことです。一番大切なことは自分のお洋服に心地よさを感じることです。人にどう思われるかにとらわれすぎないでください。

Do not hesitate to mix pieces, it is very feminine to mix some jeans with a beautiful and delicate top. The most important thing is to feel good in your clothes, do not pay too much attention about what people think.



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新しくオープンしたパリのアトリエショップ

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MAISON GUILLEMETTE


メゾン・ギュメットは2010年にシャネルのプロダクトチームでの経験からキャリアをスタート。ココ・シャネルのアトリエや制作活動に大きく感銘を受け、2014年6月に自身のブランド〈MAISON GUILLEMETTE〉を創立、パリの職人がひとつひとつ丁寧につくるアクセサリーコレクションを発表。2016年にはプレタポルテのフルコレクションを発表、アクセサリーコレクションと共に、パリジェンヌのファッションに溶け込むブランドへと人気を得ていきました。

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